sobota, 12 kwietnia 2014

ŚNIADANIOWY OMLET Z OTRĘBAMI I PŁATKAMI OWSIANYMI



      Na dworze coraz cieplej i przyjemniej. Aż chce się zrobić inne śniadanie niż nudne kanapki. Dzisiaj polecam zdrowy omlet na śniadanko z otrębami i płatkami owsianymi. 

SKŁADNIKI:

* 3 jajka ( ja akurat zazwyczaj używam 2, bo tyle mi wystarcza),
* otręby,
* płatki owsiane,
* dodatki- u mnie dzisiaj to banany :),
* można szczyptę soli do smaku ( ja nie używam)
* olej z pestek winogron ( może być inny)

PRZYGOTOWANIE:

Oddziel żółtka od białek. W jednej misce ubij mikserem białka na pianę, a w drugiej rozmieszaj widelcem żółtka. Później dodaj do nich łyżkę otrębów i łyżkę płatków owsianych, ja dodaję jeszcze płatki śniadaniowe z blonnikiem ( też łyżkę). Do miski z białkami wlej zawartość miski z żółtkami i całość miksuj do zamieszania składników. Teraz, jeśli chcesz, możesz dodać szczyptę soli. Gotową masę wlej na patalnię- możesz smażyć bez tłuszczu, aczkolwiek to bardzo trudne. Ja lekko namaczam patelnię oliwą z pestek winogrom. Biorę papierek i wylewam na niego trohę oliwy, po czym smaruję po patelni. Swój omlet smaż, aż jajka się zetną. Gotowy omlet możesz jeszcze przyzdobić np. tak jak w moim przypadku bananem. Omlet smakuje także z jogurtem naturalnym. SMACZNEGO! :)
PS Ja smażę zazwyczaj dwa mniejsze omlety, bo w ten sposób łatwiej mi nimi operować na patelni :)



 


Omlet z kawą- świetne połączenie z rana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz